Muutostyöt ja asennuspalvelut
Nopeudenrajoittimet kuorma-autoihin
EU-säädökset edellyttävät 1.1.2005 alkaen rekisteröidyille N2-luokan kevytkuorma-autoille nopeudenrajoitinta.
Traficomin määräyksen ja ohjeiden mukaan rekisteröintikatsastuksessa/yksittäishyväksynnässä on esitettävä dokumentit rajoittimen teknisestä hyväksynnästä ja asennuksesta sekä rajoitusnopeuden tarkastuksesta.
Nopeudenrajoittimen asennus ja tarkastus edellyttää Traficomin hyväksyntää korjaamolle.
Olemme valtuutettu Sturdy- nopeudenrajoittimien asennus- ja huoltopiste. (https://korjaamot.trafi.fi/)
Sturdy-nopeudenrajoittimet toimivat tarkasti ja luotettavasti myös uusimmissa automalleissa, eivätkä ne aiheuta toimintahäiriöitä auton järjestelmiin oikein asennettuna. Sturdy-nopeudenrajoittimilla on E-sääntöjen mukaiset tekniset hyväksynnät.
Ahdinsarjan asennus ja muutoskatsastus
Useimpiin 2000-luvun amerikkalaisiin henkilö- ja pakettiautomalleihin on saatavilla valmiita mekaanisia ahdinsarjoja useilta eri valmistajilta. Näiden asennus on meille tuttua työtä ja olemme tehneet vuosien varrella useita ahdinsarja-asennuksia suomalaisiin autoihin. Asennus edellyttää aina muutoksia myös auton moottorinohjausjärjestelmään (ohjelmointi).
Ahdinsarjan valinnassa tulee huomioida myös lainsäädännön asettamat rajoitukset esim. moottoritehon kasvulle.
Jarru- ja alustapäivitykset
Moottorin muuttaminen edellyttää yleensä jarrujen ja jousituksen sekä voimansiirron muutoksia vastaamaan ns, vertailumallia. Usein pyritään myös saamaan parannusta minimitasoa enemmän. jarrujen tehoon ja ajettavuuteen
Suunnittelemme ja toteutamme tarvittavat muutoksen ajoneuvokohtaisesti ja käytämme laadukkaita tuotteita.
Runko- ja akselistomuutokset
Vanhemissa harrasteautoissa tulee monesti tarve päivittää ja vahvistaa runko ja akselistorakenteita. Niiden toteutus vaatii laajaa know-how’ta ja huolellista suunnittelua
Useissa Pohjois-Amerikasta tuoduissa harrasteautoissa on jo tehty jotain runko- tai akselistomuutoksia sikäläisten harrastajien toimesta. Usein näiden muutosten toteutustapa ei välttämättä vastaa suomalaisia laatu- ja turvallisuusvaatimuksia ja näitä muutoksia voidaan joutua parantamaan toimivuuden ja turvallisuuden vuoksi.